H γλώσσα των αρχαίων θρακών
Η θρακική γλώσσα ανήκει στον ινδοευρωπαϊκό γλωσσικό κορμό και μαζί με τη φρυγική και την αρμενική αποτελούν τη θρακοφρυγική οικογένεια. Ήταν συγγενική με την ελληνική γλώσσα, αργότερα όμως αποξενώθηκε, διατηρώντας πολλές κοινές ρίζες και τύπους. Πολλές ελληνικές λέξεις, που διαβάστηκαν στη Γραμμική Β, μαρτυρούνται και στο χώρο της Θράκης. Πολλά ονόματα και τοπωνύμια γνωστά στη Θράκη, όπως Αγριάνες, Δύμη, Νέστος, Σκαιός ποταμός, υπάρχουν και στη νότια Ελλάδα.
Πολλές επιδράσεις δέχτηκε η Θρακική γλώσσα από τους γειτονικούς λαούς, τους Παίονες, Ιλλυριούς και Σκύθες. Οι Θράκες δεν είχαν γραπτή γλώσσα και γι?αυτό δεν άφησαν γραπτά μνημεία. Ο Αιλιανός αναφέρει ότι δεν γνώριζαν να γράφουν και θεωρούσαν μεγάλη ντροπή τη χρήση των γραμμάτων. Ο Αριστοτέλης γράφει ότι δεν μπορούσαν να μετρήσουν πάνω από τον αριθμό τέσσερα. Το γλωσσικό υλικό, που δεν έχει διασωθεί από τους αρχαίους συγγραφείς και λεξικογράφους, περιλαμβάνει περιορισμένο αριθμό λέξεων και κυρίως πολλά κύρια ονόματα ανθρώπων, φύλων, τόπων, πόλεων και κωμών. Οι λιγοστές επιγραφές στη θρακική γλώσσα είναι γραμμένες με ελληνικούς χαρακτήρες, όπως η γνωστή επιγραφή του 5ου αι. Π.Χ. πάνω στο δαχτυλίδι του Εζέροβο.
Η διάδοση της ελληνικής γλώσσας στο χώρο της Θράκης άρχισε με τον ελληνικό αποικισμό και την ανάπτυξη των οικονομικών και πολιτιστικών σχέσεων, αλλά και με τις επιγαμίες Ελλήνων και Θρακών. Πολλά παραδείγματα είναι γνωστά. Η Ηγησιπύλη, γυναίκα του Μιλτιάδη και μητέρα του Κίμωνα, ήταν κόρη του βασιλιά της Θράκης Ολόρου. Η μητέρα του Θεμιστοκλή Αβρότονον ήταν από τη Θράκη. Ο ιστορικός Θουκυδίδης ήταν γιος του Ολόρου, απόγονου του ομώνυμου βασιλιά. Ο βασιλιάς των Οδρυσών Σιτάλκης είχε πάρει γυναίκα την αδελφή του Νυμφόδωρου, του πρόξενου των Αθηναίων από τα Άβδηρα. Ο ανιψιός του Σιτάλκη Σεύθης παντρεύτηκε την αδελφή του βασιλιά της Μακεδονίας Περδίκκα, τη Στρατονίκη. Ο κυνικός φιλόσοφος Αντισθένης και ο στρατηγός Τιμόθεος είχαν Θρακιώτισσα μητέρα. Οι Αθηναίοι στρατηγοί Ιφικράτης και Χαρίδημος παντρεύτηκαν κόρες του βασιλιά Κότυ Α .
Στην Αθήνα ζούσαν πολλοί Θράκες, που ήταν μέτοικοι, μισθοφόροι, δούλοι σε σπίτια πλουσίων ή εργάζονταν στα μεταλλεία. Την παρουσία μεγάλου αριθμού Θρακών στα μεταλλεία μαρτυρούν τα ονόματα πόλεων και βουνών της Θράκης που δόθηκαν σε τοποθεσίες του Λαυρίου, όπως Μαρώνια, Αντισάρα και Παγγαίο. Ο Ξενοφών περιγράφει τη συνάντησή του με τον ηγεμόνα Σεύθη, όταν επέστρεφε με τους μυρίους από την Ασία. Η συνομιλία των δύο ανδρών γινόταν με τη βοήθεια διερμηνέα, ο Σεύθης όμως καταλάβαινε αρκετά καλά την ελληνική γλώσσα. Στα χρόνια του Φιλίππου Β. Και του Μ. Αλεξάνδρου με τη δημιουργία μεγάλων αστικών κέντρων, την εγκατάσταση πολλών αποίκων και την ανάπτυξη των επικοινωνιών η ελληνική γλώσσα διαδίδεται σε όλες τις περιοχές της Θράκης. Στα ρωμαϊκά χρόνια η ελληνική έχει επικρατήσει παντού έως την οροσειρά του Αίμου, όπως μαρτυρούν τα επιγραφικά μνημεία. Ο βασιλιάς Κότυς Ε.,που ήταν ποιητής , έγραφε, σύμφωνα με τον Οβίδιο , τόσο καλά στα ελληνικά τους στοίχους του, που αν έβγαζες το όνομά του, δεν θα καταλάβαινες ότι είναι έργο ενός Θρακιώτη.
Πηγή http://alex.eled.duth.gr/Istoria/Thrace/thraceg02_2.htm
Το να γράφετρε πως “Η Θρακική γλώσσα…με τη Φρυγική και την Αρμενική αποτελούν τη Θρακοφρυγική οικογένεια.” είναι ξεπερασμένο και λανθασμένο. Ο Κλώντ Μπρίς, η Παναγιώτου και ο Βλαντιμίρ Ορέλ έχουν αποδείξει πως η Φρυγική είναι συγγενική με την Ελληνική, ενώ ο Διάκονωβ απέδειξε πως η Αρμενική προέρχεται από την Φρυγική.
(http://www.scribd.com/doc/44668910/Midas-and-the-Phrygians)
Πολλοί πλέον γλωσσολόγοι μιλούν για Ελληναρμενικό γλωσσικό φύλλο.
Το γεγονός πως “Πολλά ονόματα και τοπωνύμια γνωστά στη Θράκη, όπως Αγριάνες, Δύμη, Νέστος, Σκαιός ποταμός, υπάρχουν και στη νότια Ελλάδα” προδίδει κάποια σύγχιση. Οι μέν Αδριάνες είναι Παίονες, άρα συγγενείς (μαζί με τους Φρύγες) με τους Έλληνες, το δε Νέστος στην Νότια Ελλάδα προδίδει ύπαρξη Θρακών στην περιοχή του Νοτιοελληνικού Νέστου, πράγμα ήδη γνωστό (το οτι υπήρχαν Θύλακες Θρακών στην Κεντρική Ελλάδα κατά τους Ιστορικούς χρόνους).
Το παραμυθάκι της πρωτοϊνδοευρωπαϊκής γλώσσας πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει. Έχει κουράσει και γεωγραφικά, κλιματολογικά, ιστορικά κτλ αποδεικνύεται εύκολα ότι δεν ισχύει. Αν στους τότε παγετώνες δημιουργήθηκε μια τέτοια γλώσσα που, όπως υποστηρίζουν οι ξένοι, γέννησε την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό, τότε οι πρόγονοί μας που ζούσαν σε εύκρατο κλίμα θα έπρεπε πολιτισμικά να βρίσκονται στο 50.00 μΧ. Ο ίδιος ο Έβανς υποστήριξε ότι κατά πάσα πιθανότητα το ελληνικό αλφάβητο πέρασε στους Φοίνικες και όχι το αντίστροφο.
Ανοησία , ας δούμε τα επίσημα στοιχεία ευρέως αποδεκτά από όλους , στη θρακη έγραφαν Ελληνικά από τον έβδομο προ Χριστού αιώνα , πράγμα που κορυφώθηκε επί Μεγάλου Αλεξάνδρου που η Θράκη έγινε βασίλειο της Μακεδονίας και εξελληνίστηκαν πλήρως, πριν τον έβδομο αιώνα όπως και στη μισή Ελλάδα υπήρχε η γραμμική β πλέον αποδεδειγμενα , που δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί. . . Δε βλέπω καμιά εξαίρεση της Θράκης στους αρχαίους χρόνους απ τι λοιπή Ελλάδα . . . το να μιλάμε για τον όγδοο προ Χριστού αιώνα και το 2.000 πχ ,ότι είχαμε 200 φυλές που δε μιλούσαν Ελληνικά ,ε προφανώς υπάρχει ένα σημείο μηδέν που δημιουργήθηκε η Ελληνική γλώσσα , κι ένα διάστημα που έπρεπε να εξαπλωθεί . . Το όλο παραμύθι της Θράκης που δεν ήταν ελληνική συνδέεται με το παραμύθι της ινδοευρωπαϊκής θεωρίας μιας θεωρίας που όποιος τι διδάχτηκε σε πανεπιστήμιο γελάει από την αθλιότητα της . . Δεν υπάρχουν αρχαιοελληνικά ευρήματα των Ινδοευρωπαίων , και ακόμη κι αν δεχτούμε τη συγγένεια μεταξύ των γλωσσών που εν πολλοίς αποδεικνύεται αυτό δεν αποδεικνύει ότι υπήρχαν ινδοευρωπαίοι .. απλά Έλληνες δάνεισαν σε Ιταλούς , και οι Έλληνες μέσω του εμπορίου επηρέασαν λαούς της Ανατολίας ..μόνο ένας νοσηρος νους μπορεί να επινοήσει μια ινδοευρωπαϊκή φυλή ! Σανσκριτικά Ελληνικά Λατινικά ίδια ρίζα σε ορισμένες λέξεις , κι αντί τα βιβλία να σου πουν ότι τα λατινικά προήλθαν από τα ελληνικά το προφανες, κι ότι τα σανσκριτικά αλληλοεπηρεαστηκαν σε κάποιες λέξεις με τα Ελληνικά για τους χ λογους, σου λεν το ψέμα ότι υπήρχε ένα φάντασμα απ όπου προέρχονται όλοι και που κανείς δε μπορεί να αποδειξει … Παραμύθι νοσηρό . .
Έχω σπουδάσει σε πανεπιστήμιο κι μας είχανε επιβάλλει , να διαβάζουμε 3 τόμους γλωσσολογίας του κ. Μπαμπινιώτη οι οποίοι τόμοι προασπιζοντε την Ινδοευρωπαϊκή θεωρια . Οποτε θα ήθελα να σας εξηγήσω περί τίνος πρόκειται .Η θεωρία αυτή έχει ως εξής : Υπήρχε μια φυλή οι Ινδοευρωπαίοι σε σύγκεκριμενη περιοχή της Ευρώπης μαλιστα ,δίχως καμία λογική εξήγηση και δίχως κανένα αποδεικτικο στοιχείο . Κατόπιν υπάρχει γλωσσολογική έρευνα μεταξύ αρχαίων γλωσσών ( το γελοίο είναι ότι συσχετίζει και γλώσσες μεταγενέστερες της Ελληνικής ) και σου λέει ότι υπήρχε ίδια ρίζα σε σανσκριτικες λέξεις και σε λέξεις των λαών της Ανατολίας με την Ελληνική γλώσσα ,έως και τη σύγχρονη Αγγλική . Άρα υπήρχε ένας λαός φάντασμα που εξαπλώθηκε ανά τον κόσμο ,εξού και κάποιες κοινές ρίζες ! Αγνοεί ο παραμυθάς της ιστορίας , ότι τα Λατινικά και τα Αγγλικά είναι μεταγενέστερα της Ελληνικής , και επηρεάστηκαν από αυτήν αποδεδειγμένα , κι ότι σε αρχαίες σανσκριτικες λέξεις αφενός τα όσα πλασαροντε δε είναι θεσφατα και αφαιτερου οι αρχαίοι Έλληνες πολεμούσαν με τους Πέρσες από τα πανάρχαια χρόνια , είχανε εμπόριο , και με το Μέγα Αλέξανδρο ήρθαμε ακόμη πιο κοντά . . . Άρα λογικό σε ελάχιστες λέξεις να έχουμε ίδια ρίζα . . . Πώς αυτό αποδεικνύει ένα λαό φάντασμα ποτέ μου δε κατάλαβα . Για τόσο σοβαρή θεωρία μιλάμε , μάλλον από άγνοια ο κόσμος ακούει Ινδό.. θεωρία και νομίζει ότι ακούει κάτι το σοβαρό …μιλάμε για θεωρία χιλιες φορές κατωτερη των Νεφελίμ , και των καλικάντζαρων ..